سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۰۳
بهمن ۹۷

نکاتی که پس از عمل سزارین باید رعایت کنید تا تجربه ی شیرین مادری برای شما عزیزان  شیرین تر و دلچسب تر شود👇🏻


❇️ بخیه های خود را چک کنید و اگر علامت غیر عادی و قرمز شدگی یا ترشح چرکی یا خونابه ای مشاهده کردید فورا" به پزشک خود اطلاع دهید.


❇️ راه بروید، راه رفتن برای جلوگیری از یبوست و نفخ شکم موثر است و به علاوه با راه رفتن جریان خون بهتر شده و زخم سریع تر بهبود پیدا می کند.همچنین از ایجاد لخته در عروق و عوارض های ناشی از آن پیشگیری می شود.


❇️ از طرفی باید به حد کافی استراحت داشته باشید به این معنی که کارسنگین انجام ندهید و از بلند کردن اجسام سنگین پرهیزکنید. 


❇️ حتما آب و مایعات فراوان مصرف نمایید ، برای شیردهی و جبران خونریزی به جایگزینی مایعات  نیاز دارید.همچنین نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نسکافه به دفع هر چه زودتر داروهای بیهوشی و بیحسی و تاحدودی پیشگیری از سردرد های ناشی از آن کمک میکند.


❇️ هنگام دفع ادرار و اجابت مزاج، از توالت فرنگی استفاده کنید تا از فشار به محل بخیه ها جلوگیری شود. 


❇️ حمام کردن مشکلی ندارد ولی در مورد نوع پانسمان ، تعویض و یا برداشتن آن ، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و چگونگی خشک کردن بخیه ها بعد از استحمام با پزشک خود مشورت کنید. 


❇️پس از برداشتن پانسمان هم  باید محل برش سزارین خشک،‌ خنک، باز و تمیز باشد.لازم به ذکر است در افراد چاق با شکم های افتاده باید آن را باشکم‌بند بالا نگه داریم که در اثر تعریق زخم مرطوب نشود و هوا بخورد تا ترمیم زودتر صورت گیرد. 


❇️رژیم غذایی مناسب شامل پروتئین ، ویتامین، کربوهیدرات و آهن برای جبران انرژی ازدست رفته مادر لازم است و به یاد داشته باشید مصرف فیبرها مثل سبزیجات و میوه به رفع یبوست مادر کمک می کند.


❇️ برای شروع رابطۀ جنسی، بهتر است چهار تا شش هفته صبر کنید.


❇️یک هفته تا 10 روزپس از عمل به پزشک معالج خود مراجعه کنید.


❇️معمولا بخیه ها با نخ نایلونی دوخته میشوند که نیاز به کشیدن دارد مگر آنکه پزشکتان اطلاع دهد که نخ قابل جذب استفاده میکند.


❇️ درد محل زخم سزارین و بی‌حسی عمل تا 6 هفته بعد شایع و تا چند ماه طبیعی است.


❇️ در افراد دیابتی و یا در خانم‌های چاق، افراد سوء‌تغذیه‌ای، سن بالا، بی‌حرکتی (فلج)، کسانی که نقص ایمنی یا سابقه  رادیوتراپی دارند و یا شیمی‌درمانی شده‌اند، کسانی که بیماری خونی سیکل سل (گلبول قرمز داسی) دارند، افرادی که به بیماری روماتوئید آرتریت یا لوپوس مبتلا هستند و یا بیماری روده‌ای کرون دارند و کسانی که تحت کورتون درمانی‌اند و افراد سیگاری، ترمیم زخم کلا با تاخیر صورت می‌گیرد.


نظرات  (۱)

۰۳ بهمن ۹۷ ، ۲۳:۳۲ علی زیرایی
عالی بود دنبال شدید
پاسخ:
سلام  ممنون از لطف و همراهیتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی