سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۱۴
ارديبهشت ۹۸

سلامی دوباره به همراهان عزیزم. امیدوارم احوالتون خوب و دلتون شاد باشه.این پست با احترام تقدیم همگی شما همراهان و  عزیزانی که پست قبل رو مطالعه کردند و به دنبال راهکار برای رفع کولیک هستند.

❇️ مادر بعد از شیر خوردن و بین شیردادن باید به دفعات،نوزاد را بغل کند تا هوایی که وارد معده او شده با آروغ زدن خارج گردد.

❇️ بعضی از مواقع هوا در معده نیست و در روده هاست، بنابراین مالش دادن شکم و خم کردن پاها نوزاد روی شکم او کمک خواهد کرد و سبب جابچایی گاز خواهد شد.خواباندن کودک به صورت دمر روی  بازوان مادر در حالیکه چانه نوزاد روی دست مادر است و پاهای او از هم جداست، موجب دفع گاز و آرامش کودک می شود.

❇️ ماساژ یکی دیگر از راه های کمک کننده به کاهش دردهای کولیکی است. میتوانید شکم نوزاد را خیلی آرام و در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید وبدانید که ماساژ تاثیر خوبی روی افزایش تحرکات روده و دفع گاز و در نتیجه آرامش کودک خواهد داشت. روغن بچه یا لوسیون مخصوص نوزادان را روی  کف دست‌تان بریزید و به آهستگی و نرمی روی نواحی شکم نوزاد بمالید.این کار را هر روز انجام دهید. حتما قبل از ماساژ دادن ، از گرم‌ بودن دست‌های‌تان مطمئن شوید..

❇️ برایش آواز بخوانید
موسیقی می‌تواند درمان تسکین‌دهنده‌ای برای نوزاد مبتلا به کولیک نوزادان (قولنج نوزادان) باشد. برای نوزادتان لالایی، آواز و آهنگ مورد علاقه‌ اش را بخوانید.این کار میتواند کودک را آرام کند.

❇️ به آرامی تکانش دهید
برای آرام کردن نوزادتان، آن را در یک گهواره یا صندلی تابی بخوابانید و اطراف‌اش را بالش بگذارید. می‌توانید خودتان روی صندلی تابی بنشینید و دلبندتان را بغل کنید و به آرامی تاب بخورید.اگر هم هیچ یک از این وسایل را ندارید، می‌توانید نوزادتان را بغل کنید و آرام تکان‌اش دهید.

نکته مهم: اگر سن نوزادتان کم‌تر از سه هفته است، این کار را انجام ندهید.

❇️ نوزادتان را سوار خودرو کنید و بگردانید
بیش‌تر مادرها و پدرها در چنین وضعیتی نوزادشان را سوار خودرو می‌کنند و کمی می‌گردانند؛ این کار واقعا جواب می‌دهد. زیرا حرکت و صدای خودرو به نوزاد آرامش می‌دهد و باعث می‌شود لحظه‌ای آرام بگیرد و بخوابد.

❇️ حمام گرم
حمام با آب ولرم گریه‌های کودک‌تان را آرام خواهد کرد.هم چنین می‌توانید پارچه‌ یا حوله ای را برای چند ثانیه در آب گرم بگذارید. آن را بچلانید تا آب اضافه‌اش خارج شود؛ آن‌گاه آن را روی شکم نوزاد قرار دهید. این ترفند نیز در صورت وجود مشکلات معده،میتواند موثر باشد.

❇️ از بطری های شیر ضد کولیک استفاده کنید
اگر کودکتان را  با بطری شیر تغذیه می‌کند، می‌توانید از بطری‌های ضد کولیک استفاده کنید. این بطری‌ها به شکل خاصی طراحی می‌شود و دارای منفذ داخلی هستند؛ این منفذ داخلی را به این دلیل در آن تعبیه کرده‌اند که از ایجاد خلاء و حباب‌های هوا در شیر جلوگیری کند. بنابراین،‌ این نوع بطری‌ها به کاهش آروغ زدن‌ها و سوءهاضمه کمک می‌کنند.

❇️ صدای آرامش‌بخش
با استفاده از جارو برقی، سشوار، و دیگر دستگاه‌ها صدا تولید کنید. صدای ساعت شماته‌دار و پنکه نیز می‌تواند کارساز باشد. این سر و صدا نه تنها حواس بچه را از ناراحتی‌اش پرت می‌کند، بلکه هم‌چنین باعث ایجاد آرامش ذهنی نیز می‌شود. با این کار، کودک‌تان فورا گریه‌اش را متوقف خواهد کرد.تجربه ثابت کرده است که صداهای بم نقش مثبتی در آرام کردن نوزاد دارد،درنتیجه زمزمه کردن یه لالاییی یا شعر خاص که کودک میشناسد توسط پدر ،میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی