سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۱۵
دی ۹۷
❇️ پیگیری های روتین و مراقبت های IUD❇️

❇️ بعد از نصب IUD به مدت پنج روز مطلقا از انجام مقاربت خودداری نمایید و نیز در طی این مدت از قرار دادن هر گونه چیزی در داخل مهبل خود(مثل تامپون) پرهیز نمایید. این کار باعث می گردد که احتمال وقوع عفونت کاهش یابد. و سپس تا شروع پریود بعدی >>> رابطه با کاندوم، چون علاوه بر پیشگیری از عفونت در اولین ماه بعد از گذاشتن ای یو دی هورمونی زن بهتر است از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کند.

❇️ اولین بار یک ماه پس از کارگذاری IUD (پس از پایان خونریزی قاعدگی) و بعد از آن هر 6 ماه یک بار در دوره‌ی پاکی باید برای بررسی نخ IUD مراجعه کنید.سپس حداقل سالی یک بار باید این کار را انجام داد و تست پاپ اسمیر هم  به طور روتین انجام شود.

❇️بررسی کم خونی با آزمایش سری اول، یک ماه پس از گذاشتن IUD و سری بعد، سه ماه پس از گذاشتن IUD انجام شود. 

❇️ در دوران پریود نوار بهداشتی خود را چک کنید تا اگر IUD روی آن افتاده متوجه خروجش شوید.

❇️می توانید بعد از هر عادت ماهانه با قرار دادن انگشت تمیز خودتان در داخل مهبل، وجود نخی که به انتهای IUD متصل است را احساس نمایید.مطمئن شوید که IUD هنوز در محل خود قرار دارد و خارج نشده است. در صورتی که وجود نخ را احساس نکردید، باید به  پزشک یا مامای خود مراجعه نمایید. 

❇️ چنانچه در طی ماه به هر دلیلی مسکن استفاده کردید به مدت یک هفته در صورت نزدیکی از یک روش کمکی مثل کاندوم استفاده کنید.چون بسیاری از حاملگی های همراه با IUD در همین حالت اتفاق می افتند. 

❇️ بلند کردن و هل دادن اجسام سنگین نیز میتواند موجب حرکت IUD از محل صحیح،افتادن یاسوراخ کردن رحم شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی