سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده

همراه با مامای خود به سوی سلامتی، آگاهی، آرامش خاطر روز افزون

سلامت بانوان، سلامت خانواده
دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۰۱
بهمن ۹۷


❇️ بعد از زایمان کافیست تا چند روز روی بخیه ها فشار وارد نشود. پس از این، دردی ندارند و هیچ محدودیت حرکتی ای هم ایجاد نمیکنند. یعنی از همان ساعات اول بعد از زایمان امکان راه رفتن، خوابیدن، بلند شدن و حمام کردن و... وجود دارد. 


❇️ برای این که روی بخیه ها فشار وارد نشود، بهتراست زیاد سرپا نمانید و به جای نشستن روی بخیه ها، میتوانید یک تیوپ نشیمن از داروخانه تهیه کنید که روی آن بنشینید تا مستقیم روی بخیه ها فشار وارد نشود.یا حدالامکان چند روز اول به صورت نیمه نشسته باشید. 

❇️ روزی یک مرتبه دوش سرپایی بگیرید و برای شستن محل بخیه ها از شامپو بچه استفاده کنید چون استفاده از صابون باعث خشکی و پارگی زود هنگام نخ ها می شود. 


❇️ درصورت امکان ترجیح استفاده از توالت فرنگی است اما اگر دسترسی ندارید در توالت ایرانی به آرامی بنشینید و از نشستن های طولانی مدت در این حالت پرهیز کنید. 


❇️از مواد غذایی یا نهایتا داروهای ملین استفاده کنید تا از یبوست پیشگیری شود. یبوست و زور زدن خطر پارگی نخ و باز شدن بخیه را بسیار بالا میبرد.
❇️ بعد از هر بار اجابت مزاج، ابتدا ناحیه تناسلی و بخیه ها و سپس مقعد را شست و شو دهید. ابتدا با آب و سپس با سرم شستشو  بشویید و خشک کنید و بعد بخیه هارا از فاصله 40 50سانتی سشوار گرم بگیرید و درصورت تمایل پماد آلفا یا رژودرم بزنید. 


❇️قرار دادن ناحیه تناسلی در معرض گرما بوسیله چراغ مطالعه یا سشوار از فاصله مناسب باعث کنترل درد و افزایش سرعت جوش خوردن بخیه می شود.
❇️ از نوار بهداشتی هایی که لایه جاذب و مواد شیمیایی دارند استفاده نکنید تا حساسیت ایجاد نشود. پوشک بچه یا نوار بهداشتی ساده از همه چیز بهتر است.


❇️ در روزهای اول که خونریزی زیاد است، زود به زود نوار بهداشتی را عوض کنید. هر بار که به دستشویی میروید حتما پوشک را عوض کنید تا ناحیه در حدامکان خشک و تمیز بماند.


❇️ لباس زیر نخی و راحت استفاده کنید. استفاده از شورت های یکبار مصرف هم برای روزهای اول گزینه مناسب و راحتی است.


❇️ لباس راحت و آزاد به تن کنید تا گردش هوا به ناحیه تناسلیتان به راحتی صورت بگیرد و بخیه هایتان خشک بماند و زودتر جوش بخورد.


هشدار🔺در صورت درد و تورم، ترشح چرکی، بوی بد و یا باز شدن بخیه ها فورا به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت 10 روز پس از زایمان جهت چک و کنترل محل بخیه ها به مرکز درمانی مراجعه کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی